• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1

Articole

4 reguli de aur importante pentru HR in implementarea programelor de wellbeing

sanatate_fizica2.jpg     Problemele de sanatate au devenit o preocupare reala a angajatorilor in ultimii ani. Conform celor de la Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor, angajatii americani pierd mai mult de 225 de miliarde de dolari in fiecare an, in randul productivitatii, datorita problemelor de sanatate ale angajatilor.
 
     In Europa, procentajul companiilor care nu si-au concretizat inca o strategie de wellbeing este de 47%, in timp ce 17%  au inceput sa isi defineasca obiectivele, 13% au definitivat si comunicat strategiile lor, iar doar 8% au creat programe adaptate pentru segmente diferite de angajati, conform Towers Watson.
   Nivelul scazut al moralului angajatilor este, de obicei, un semn al stresului, un nivel scazut al angajamentului, lipsa exercitiului fizic sau un  semn al problemelor de sanatate. In calitate de angajator, acesta ar trebui sa fie mereu atent la astfel de semne si sa contruiasca o strategie de prevenire. 

   Cei de la The Economist Intelligence Unit au efectuat un sondaj asupra a 255 de directori de HR din Statele Unite ale Americii, ce au  implementat un program de wellbeing  in cadrul companiei din care faceau parte, si 630 de angajati ai companiilor americane, care ofereau un  astfel de program. Concluzia a fost faptul ca doua treimi dintre managerii de HR afirma ca fiind cea mai mare provocare in implementarea unui  program de wellbeing de succes este aceea de colectare si interpretare a datelor.

Multe companii prefera sa implementeze proiecte, cu obiective impuse angajatilor lor, mai degraba decat sa isi incurajeze angajatii sa-si seteze singuri obiectivele proprii. In cazul in care programul se doreste a fi unul eficace, este necesar ca si angajatorul sa determine nevoile angajatilor si, mai apoi, sa le indeplineasca.

1. Incepe cu ceea ce stii

Inaintea proiectarii acestui program, este indicat ca si managerii sa evalueze starea curenta de wellbeing si sa stabileasca obiectivele exacte ale programului. Valorificarea rezultatelor este, de asemenea, o componenta foarte importanta in indeplinirea cu succes a programului.

Cei care au beneficiat de programele Dynamic HR au confirmat faptul ca au reusit sa isi cunoasca mult mai bine colegii si echipa din care faceau parte, au reusit sa identifice abilitatile/ calitatile colegilor, dar si modalitati eficiente de colaborare cu acestia.

In acelasi timp, beneficiarii acestor programe au relationat mult mai bine cu echipele lor, intelegand preocuparile acestora, ulterior, reusind sa duca la bun sfarsit programe cu adevarat valoroase, atat pentru angajatii unei companii, cat si pentru managementul acesteia, crescand productivitatea totala a companiei prin programele de teambuilding elaborate de catre Dynamic HR.

2. Coreleaza programul de wellbeing cu obiectivele companiei

Un program de wellbeing de succes trebuie sa faca parte din strategia de HR a companiei, conceputa, in special, pentru cresterea calitatii experientei la locul de munca si imbunatatirea productivitatii.

3. Implica managementul in mod activ

Obiectivele din spatele acestei strategii ar trebui sa fie sprijinite si comunicate chiar de catre liderii companiei, ca fiind parte a prioritatii business-ului.

De cele mai multe ori, angajatii nu inteleg puterea unui program de wellbeing si a impactului acestuia asupra moralului si productivitatii lor. In acest caz, specialistii de HR ar trebui sa implementeze programe centrate pe angajat, politici si stimulente cu scopul de a creste rezultatele pozitive din cadrul organizatiei.

Managerii pot avea, de asemenea, un impact considerabil asupra nivelului de engagement al angajatilor in randul programelor de wellbeing. Acestia au posibilitatea de adaptare a programelor de lucru cu scopul de a incuraja participarea angajatilor in cadrul acestor programe, ajutand la informarea, educarea si motivarea participantilor.

4. Promovarea programului

O provocare cunoscuta in implementarea unui program de wellbeing este chiar lipsa preocupării angajatilor asupra propriei stari de sanatate. Angajatii trebuie informati cu privire la nevoia unui program de bunastare, dar si la beneficiile aduse de acesta.

In conformitate cu Studiul Wellness EIU 2014, cele doua impedimente principale cu privire la implicarea angajatilor in programele de wellbeing sunt cele legate de confidentialitate si timp. Dintre angajatii care sunt eligibili, dar aleg sa nu participe, 41% sustin ca nu suficient timp, iar 47% dintre acestia sustin ca nu s-ar angaja intr-o asemenea activitate.

Asadar, asigurati-va ca lamuriti aceste aspecte inca de la faza de design a programului, comunicand constant cu participantii, promovand in special beneficiile unui astfel de proiect.

Capitalul uman este o resursa esentiala in economia de astazi. Companiile pot creste, in mod semnificativ, starea de bine si productivitatea angajatilor printr-un program bine gandit, axat pe angajat, relationare, motivatie si menit sa aduca rezultate pozitive pentru intreaga companie.

Pentru si mai multe detalii, va invitam sa vizualizati propunerile de programe Dynamic HR, iar pentru a primi catalogul de wellbeing, va rugam sa ne scrieti la adresa office@dynamichr.ro.

 

Sursa: www.gethppy.com

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic