• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1

Articole

15 sfaturi pentru obținerea unei stări de bine (și păstrarea acesteia)

Starea_de_bine.jpg

Starea de bine este un lucru pe care majoritatea oamenilor ni-l dorim. Dar ce facem concret  pentru a-l obține? Activități precum mișcarea fizică, cunoașterea unor noi locuri, echilibrul între viața personală și cea profesională pot fi factori importanți în obținerea unei stări de bine a fiecărei persoane. Însă lista nu se oprește aici, aceasta având exemple nenumărate, care mai de care mai diverse în funcție de fiecare persoană și de preferințele acesteia.

Și pentru că toată lumea vrea, dar puțini sunt cei care realizează, noi am creat o listă a activităților, care nouă ne-a adus o stare de bine și ne-a ajutat să înfruntăm task-urile zilnice cu brio.

Aceasta vă va ajuta atât în plan personal, cât şi în plan profesional, în managementul stresului sau al timpului, în crearea unui ambient plăcut la locul de muncă sau în dezvoltarea spiritului de echipă.

 1. Acceptă-ți emoțiile

Unii oameni consumă mai multă energie în evitarea și mascarea acestor emoții decât ceilalți care le acceptă și le trăiesc cu adevărat. Cheia succesului stă în acceptarea necondiționată a acestor emoții.

Ryan Howes, afirma „ Când te simți suficient de încrezător pentru a lăsa „garda jos”, indiferent că ești singur sau cu cineva în care ai încredere, te poți concentra asupra situației, poți experimenta pe deplin sentimentele, și poți fi în masură să înțelegi ce te doare și ce vrei să faci cu privire la această situație.”.

Ce te mai poate ajuta în această situație este să scrii despre emoțiile negative. Cercetările arată faptul că persoanele care scriu despre cele mai profunde secrete ale lor, sunt mai puțin depresivi și mai pozitivi asupra vieții decât înainte să înceapă să scrie.

2. Asumă-ți riscuri în fiecare zi

Structura și rutina sunt într-adevăr importante, dar vă puteți bloca la un moment dat. Iar acest lucru duce la involuție. Asumați-vă o provocare nouă în fiecare zi, fie că este vorba în a purta o conversație cu o persoană necunoscută, în a avea încredere într-o persoană, a învăța un dans nou, este indicat ca în fiecare zi, să vă setați un nou obiectiv pentru a ieși din zona de comfort.

3. Trăiește în prezent

Sănătatea mentală tinde să rămână axată pe anumite lucruri din trecut, de aceea este, de preferat, ca noi să ne asumăm responsabilitățile din prezent, fără a ne mai gândi la trecut sau viitor.

4. Fii introspectiv

Este de evitat să parcugem fiecare pas al vieții fără a ne evalua pe noi înșine. La o anumită perioadă, este bine să facem un pas înapoi, și să regândim sentimentele și comportamentul din trecut. Au fost acestea de ajutor? A fost acel comportament necesar? Putea exista o mai bună părere?

5. Râzi

Câteodată, luăm viața prea în serios. Cercetările ne arată faptul că adulții râd, în medie, de 15 ori pe zi, iar copiii de aproximativ 200 ori pe zi. Toate activitățile de la vizionarea unei comedii, diverse jocuri în echipă sau individual ne sunt benefice şi ne aduc zâmbetul pe buze cât ai clipi.

6. Trăiește după valorile personale

Valorile personale sunt cele ne ghidează în viață, ajutându-ne să luăm deciziile potrivite și să nu ne abatem de la drum. Cunoscând și trăind după valorile personale, vom ajunge la echilibru, încredere în sine și împlinire.

7. Identifică și folosește-ți forțele individuale

Folosindu-vă de forțele proprii, vă va ajuta să vă simțiți mai energizați și puternici, iar astfel, veți identifica punctele voastre forte, lucrând continuu pentru dezvoltarea acestora. 

8. Monitorizează-ți gândurile

Chiar și fără să vă dați seama, puteți fi înconjurați de un cerc vicios de gânduri negative, iar acestea nu doar că vă vor afecta starea de spirit, ci vor începe să fie privite ca pe un adevăr.

Din fericire, putem lucra cu aceste gânduri și le putem schimba, prin înlocuirea cu unele pozitive. Totul stă în mintea noastră.

9. Fii recunoscător

Veți vedea că puteți schimba perspectiva asupra vieții atunci când veți privi cu recunoștință în jurul vostru. În acest sens, puteți să scrieți, în fiecare dimineață, trei lucruri pentru care sunteți recunoscători.

10. Descoperă sau redescoperă o pasiune

Luaţi-vă tot timpul necesar pentru a vă redescoperi pasiunile. Activităţi precum pictatul, croşetatul, grădinăritul pot fi extrem de relaxante şi benefice pentru starea noastră de bine, iar după ce trecem de bariera ''Nu ştiu. Nu pot. Sunt sigur că nu sunt bun la asta.'', ne dăm seama că de fapt, ne place ceea ce facem.

11. În primul rând, fă ceea ce îţi place

Câteodată, simţiți că nu mai faceți faţă activităţilor de zi cu zi, care duc la stres sau nervozitate? Atunci, în fiecare dimineaţă, faceți ceva ce vă place. Nu trebuie să fie ceva foarte complicat sau care să ocupe foarte mult timp. Astfel, veți fi mai binedispuși în fiecare zi.

12. Scapă de aspectele negative

Întotdeauna, există cel puţin un aspect negativ în viaţa voastră, care vă va trage în jos. Important este să identificați aceste aspecte şi să renunţați la ele. Acestea pot părea lucruri inofensive, însă pot afecta serios starea de bine.

13. Înconjoară-te cu arome pozitive şi sunete

Mediul înconjurător ne afectează în mod evident starea de bine. Puteţi crea o atmoferă plăcută acasă cu ajutorul mentei, vaniliei sau cu alte uleiuri esenţiale care vă plac. De asemenea, starea de bine este influenţată şi de muzica pe care o ascultaţi, aşa că puteţi alege câteva melodii relaxante care să vă facă ziua mai frumoasă.

14. Lasă-te inspirat

Găsiți-vă inspiraţia zi de zi, găsind citate motivaţionale, ascultând audio book-uri inspiraţionale sau citind reviste din domeniul preferat de activitate.

15. Fă-ţi timp pentru a medita

Rezervaţi-vă câteva minute în fiecare zi, pentru a vă relaxa şi a medita. Nu trebuie să fie nimic complicat aici. Eliberaţi-vă mintea pentru 5 minute, respirând şi inspirând adânc în tot acest timp.

Ţineţi cont de aceste sfaturi cu siguranţă veţi ajunge la dezvoltarea personală şi profesională dorită. De asemenea, vă invităm să împărtăşiţi aceste sfaturi şi cu colegii dumneavoastră sau să ţineţi cont de acestea în programele implementate pentru a obţine succesul mult dorit fie că vorbim pe plan personal sau profesional.

 

Sursa: www.psychcentral.com

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

 

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic