• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1

Articole

15 sfaturi pentru obtinerea unei stari de bine (si pastrarea acesteia)

Starea_de_bine.jpg

Starea de bine este un lucru pe care majoritatea oamenilor ni-l dorim. Dar ce facem concret  pentru a-l obtine? Activitati precum miscarea fizica, cunoasterea unor noi locuri, echilibrul intre viata personala si cea profesionala pot fi factori importanti in obtinerea unei stari de bine a fiecarei persoane. Insa lista nu se opreste aici, aceasta avand exemple nenumarate, care mai de care mai diverse in functie de fiecare persoana si de preferintele acesteia.

Si pentru ca toata lumea vrea, dar putini sunt cei care realizeaza, noi am creat o lista a activitatilor, care noua ne-a adus o stare de bine si ne-a ajutat sa infruntam task-urile zilnice cu brio.

Aceasta va va ajuta atat in plan personal, cat si in plan profesional, in managementul stresului sau al timpului, in crearea unui ambient placut la locul de munca sau in dezvoltarea spiritului de echipa.

 1. Accepta-ti emotiile

Unii oameni consuma mai multa energie in evitarea si mascarea acestor emotii decat ceilalti care le accepta si le traiesc cu adevarat. Cheia succesului sta in acceptarea neconditionata a acestor emotii.

Ryan Howes, afirma „ Cand te simti suficient de increzator pentru a lasa „garda jos”, indiferent ca esti singur sau cu cineva in care ai incredere, te poti concentra asupra situatiei, poti experimenta pe deplin sentimentele, si poti fi in masura sa intelegi ce te doare si ce vrei sa faci cu privire la aceasta situatie.”.

Ce te mai poate ajuta in aceasta situatie este sa scrii despre emotiile negative. Cercetarile arata faptul ca persoanele care scriu despre cele mai profunde secrete ale lor, sunt mai putin depresivi si mai pozitivi asupra vietii decat inainte sa inceapa sa scrie.

2. Asuma-ti riscuri in fiecare zi

Structura si rutina sunt intr-adevar importante, dar va puteti bloca la un moment dat. Iar acest lucru duce la involutie. Asumati-va o provocare noua in fiecare zi, fie ca este vorba in a purta o conversatie cu o persoana necunoscuta, in a avea incredere intr-o persoana, a invata un dans nou, este indicat ca in fiecare zi, sa va setati un nou obiectiv pentru a iesi din zona de comfort.

3. Traieste in prezent

Sanatatea mentala tinde sa ramana axata pe anumite lucruri din trecut, de aceea este, de preferat, ca noi sa ne asumam responsabilitatile din prezent, fara a ne mai gandi la trecut sau viitor.

4. Fii introspectiv

Este de evitat sa parcugem fiecare pas al vietii fara a ne evalua pe noi insine. La o anumita perioada, este bine sa facem un pas inapoi, si sa regandim sentimentele si comportamentul din trecut. Au fost acestea de ajutor? A fost acel comportament necesar? Putea exista o mai buna parere?

5. Razi

Cateodată, luam viata prea in serios. Cercetarile ne arata faptul ca adultii rad, in medie, de 15 ori pe zi, iar copiii de aproximativ 200 ori pe zi. Toate activitatile de la vizionarea unei comedii, diverse jocuri in echipa sau individual ne sunt benefice si ne aduc zambetul pe buze cat ai clipi.

6. Traieste dupa valorile personale

Valorile personale sunt cele ne ghideaza in viata, ajutandu-ne sa luam deciziile potrivite si sa nu ne abatem de la drum. Cunoscand si traind dupa valorile personale, vom ajunge la echilibru, incredere in sine si implinire.

7. Identifica si foloseste-ti fortele individuale

Folosindu-va de fortele proprii, va va ajuta sa va simtiti mai energizati si puternici, iar astfel, veti identifica punctele voastre forte, lucrand continuu pentru dezvoltarea acestora. 

8. Monitorizeaza-ti gandurile

Chiar si fara sa va dati seama, puteti fi inconjurati de un cerc vicios de ganduri negative, iar acestea nu doar ca va vor afecta starea de spirit, ci vor incepe sa fie privite ca pe un adevar.

Din fericire, putem lucra cu aceste ganduri si le putem schimba, prin inlocuirea cu unele pozitive. Totul sta in mintea noastra.

9. Fii recunoscator

Veti vedea ca puteti schimba perspectiva asupra vietii atunci cand veti privi cu recunostinta in jurul vostru. In acest sens, puteti sa scrieti, in fiecare dimineata, trei lucruri pentru care sunteti recunoscatori.

10. Descopera sau redescopera o pasiune

Luati-va tot timpul necesar pentru a va redescoperi pasiunile. Activitati precum pictatul, crosetatul, gradinaritul pot fi extrem de relaxante si benefice pentru starea noastra de bine, iar dupa ce trecem de bariera ''Nu stiu. Nu pot. Sunt sigur ca nu sunt bun la asta.'', ne dam seama ca de fapt, ne place ceea ce facem.

11. In primul rand, fa ceea ce iti place

Cateodata, simtiti ca nu mai faceti fata activitatilor de zi cu zi, care duc la stres sau nervozitate? Atunci, in fiecare dimineata, faceti ceva ce va place. Nu trebuie sa fie ceva foarte complicat sau care sa ocupe foarte mult timp. Astfel, veti fi mai binedispusi in fiecare zi.

12. Scapa de aspectele negative

Întotdeauna, există cel puţin un aspect negativ în viaţa voastră, care vă va trage în jos. Important este să identificați aceste aspecte şi să renunţați la ele. Acestea pot părea lucruri inofensive, însă pot afecta serios starea de bine.

13. Inconjoara-te cu arome pozitive si sunete

Mediul inconjurator ne afectează in mod evident starea de bine. Puteti crea o atmosfera placuta acasa cu ajutorul mentei, vaniliei sau cu alte uleiuri esentiale care va plac. De asemenea, starea de bine este influentata si de muzica pe care o ascultati, asa ca puteti alege cateva melodii relaxante care sa va faca ziua mai frumoasa.

14. Lasa-te inspirat

Gasiti-va inspiratia zi de zi, gasind citate motivationale, ascultand audio book-uri inspirationale sau citind reviste din domeniul preferat de activitate.

15. Fa-ti timp pentru a medita

Rezervati-va cateva minute in fiecare zi, pentru a va relaxa si a medita. Nu trebuie sa fie nimic complicat aici. Eliberati-va mintea pentru 5 minute, respirand si inspirand adanc in tot acest timp.

Tineti cont de aceste sfaturi, si cu siguranta, veti ajunge la dezvoltarea personala si profesionala dorita. De asemenea, va invitam sa impartasiti aceste sfaturi si cu colegii dumneavoastra sau sa tineti cont de acestea in programele implementate pentru a obtine succesul mult dorit fie ca vorbim pe plan personal sau profesional.

 

Sursa: www.psychcentral.com

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

 

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic