• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1

Articole

25 de lucruri pe care trebuie sa le faci pentru a te bucura de un somn odihnitor

bed-945881_960_720.jpg

Cu totii am experimentat, cel putin o data in viata, oboseala, stresul, lipsa odihnii suficiente.

Acele momente in care ne dorim sa ajungem cat mai repede acasa, sa ne relaxam si sa ne odihnim pentru a incepe urmatoarea zi cu zambetul pe buze si vioi. Insa, de cele mai multe ori, planurile ne sunt date peste cap.

Copii cu chef de joaca si o energie debordabila sau treburi casnice amanate zi dupa zi ne schimba planurile de fiecare data.

Cum reusim oare sa mentinem un echilibru intre familie, job, viata sociala, hobby-uri?

In primul rand, este nevoie de odihna necesara. In timpul somnului, organismul se reface, rezervele energetice sunt refacute, iar creierul este eliberat de sarcini inutile.

Cu toate acestea, sunt momente in care ne dorim sa ne odihnim, dar nu o putem face; momente in care chiar si dupa 7-8 ore de somn ne simtim obositi si fara chef de viata.

Nu exista reteta perfecta pentru toata lumea. Va recomandam, insa, 50 de lucruri pe care le puteti incerca pentru a va bucura de un somn odihnitor in fiecare seara.

1. Stabileste-ti un program de somn si respecta-l chiar si in weekend-uri.

2. Diminueaza consumul de tutun. Nicotina este un stimulent care te impiedica sa adormi.

3. Tine un jurnal de somn. Noteaza-ti orele de somn, de cate ori te trezesti pe noapte, cum te simti dimineata, etc. pentru 2 saptamani. Ulterior, observa ce poti imbunatati.

4. Fa exercitii fizice. Lipsa activitatii fizice poate contribui la insomnie prin inhibarea cresterii si scaderii zilnice a temperaturii corporale.

5. Revizuieste-ti medicatia. Unele medicamente pot cauza insomnii, tulburari psihice.

6. Limiteaza-te la o cana de cafea dimineata.

7. Pregateste-te in tihna pentru urmatoarea zi. Alocati timp pentru pregatirea hainelor sau a gentii, tocmai pentru ca a doua zi dimineata sa nu fii constrans/a de timp.

8. Fa-ti to do list-ul pentru a doua zi. Odata ce grijile tale sunt acoperite de un plan de actiune, te vei odihni mai usor.

9. Bea un pahar de lapte sau un ceai cald inainte de culcare.

10. Ai grija de igiena personala. Fa un dus fierbinte. Acesta te va ajuta la relaxarea muschilor.

11. Consuma glucide lente seara. Daca veti adormi cu stomacul plin nu veti reusi sa va odihniti cum trebuie.

12. Acorda-ti cateva moment de relaxare. Citeste o carte, asculta muzica linistitoare sau chiar o poveste audio.

13. Lasa aerul rece sa patrunda in camera. A te strecura intr-un așternut racoros ajuta la declansarea unei scaderi a temperaturii corpului tau. Acest lucru da semnale corpului pentru a produce melatonina care induce somnul.

14. Fa exercitii de respiratie in timpul zilei. Acesta este echivalentul unei plimbari in aer liber, care te va ajuta sa te simti mai destins/a.

15. Maseaza-ti mainile. Buricele degetelor corespund zonei ochilor si a sinusurilor. Masand aceasta zona, te va ajuta sa te relaxezi si sa iti golesti mintea.

16. Pulverizeaza in camera un parfum placut. Anumite mirosuri, precum cel de lavanda, musetel sau ylang-ylang activeaza undele alfa din creier, care conduc catre relaxare si care te ajuta sa dormi mai bine.

17. Porneste zgomotul alb. Masinile de sunet sunt concepute pentru a te ajuta sa dormi, producand un zgomot linistitor de nivel scazut.

18. Elimina toate sursele de lumina. Retina repereaza lumina si asta te va face sa te trezesti, in timp ce intunericul te va ajuta sa dormi mai mult si mai bine.

19. Nu te gandi ca trebuie sa dormi. Este ca atunci cand ne-am afla pe o scena de teatru. Nu trebuie in niciun caz sa ne gandim la ce trebuie sa facem, altfel ne vom pierde concentrarea.

20. Luati in calcul varianta de a dormi fara animalele de companie. Mai mult de jumatate din persoanele care dorm cu animalele de companie sustin ca acestea le deranjeaza somnul, conform unui studiu desfasurat de Mayo Clinic Sleep Disorders Center.

21. Verifica pozitia pernei tale. Accesoriul perfect pentru capul tau iti va mentine coloana vertebrala si gatul intr-o linie dreapta, pentru a evita tensiunea sau crampele care te pot impiedica sa adormi.

22. Noteaza-ti grijile. Astfel, iti vei elibera mintea si te vei putea bucura de un somn odihnitor.

23. Gaseste pozitia corecta. Pozitia corecta este cea in care nici un muschi nu lucreaza.

24. Nu ramane in pat daca nu te ia somnul. Iti vei pierde linistea si concentrarea asupra insomniei. Gaseste o activitate placuta si odihnitoare pana la inceputul ciclului urmator de somn.

25. Practica yoga. Pentru a te relaxa si detasa de problemele cotidiene inainte de a adormi, incearca cateva exercitii de yoga si vei vedea cum amintirea unei zi grele va fi stearsa.

Asa, cum am scris si mai sus, nu exista o reteta a succesului. Fiecare dintre noi are propriul ritm, asa ca nu ne ramane decat sa descoperim reteta perfecta pentru noi insine.

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic