• Resurse

    Resurse

    “Cunoasterea este prin ea insasi putere.” Francis Bacon

    Investim alaturi de voi in cunoastere si educatie, va ajutam sa construiti in fiecare zi la implinirea voastra.
    Cuvintele de ordine sunt: impact, inedit, noutate si valoare.

  • 1

Articole

10 metode prin care poti elimina stresul cotidian din viata ta

10-metode-prin-care-poti-elimina-stresul-cotidian.jpeg

 

Stresul a devenit problema majora a secolului 21 si cauza celor mai multe probleme de sanatate.

Ce ne facem atunci cand stresul ne acapareaza in totalitate, fiind prezent acasa, la job, chiar si in asa-zisele pauze de relaxare?

Il acceptam ca pe o parte din noi si ignoram complet semnalele unei stari de sanatate din ce in ce mai slabite?

Sau incercam sa il combatem cu resursele pe care le avem?

 Ce este stresul si care sunt efectele acestuia?

Stresul este o reactie naturala, fizica si mentala, la diversele experiente de viata. Cu totii experimentam stresul, de-a lungul vietii. Acesta, in anumite limite, poate duce la performante ridicate si ne poate ajuta sa lucram sub presiune.

Pe termen lung, insa, efectele stresului sunt deosebit de nocive. Printre efectele negative ale stresului, se numara: iritabilitate, anxietate, depresie, dureri de cap, insomnii, dureri de stomac, senzatie de rau, iar lista poate continua.

Ultimul studiu efectuat de Dynamic HR arata ca 99,7% dintre angajatii romani sunt stresati. Un rezultat halucinant, dar cat se poate de adevarat. Poti vedea aici rezultatele partiale ale studiului.

Daca vrei sa iti testezi nivelul de stres o poti face aici. Vei primi imediat dupa completarea testului, profilul personal de stres.

Cum putem elimina sau reduce stresul din viata noastra?

Din anul 2010, luptam pentru o viata mai echilibrata si pentru un nivel optim al starii de sanatate al romanilor. Am implementat primul program de well-being din Romania, am organizat primul eveniment de tip work-life balance, am creat audiobook-ul „Tehnici de reducere a stresului”, am initiat numeroase programe pentru combaterea stresului la nivel de organizatie.

Clipa de clipa, ne dorim sa reducem la minimum nivelul stresului in Romania si sa ajutam la crearea unui mediu de lucru prielnic.

Asadar, va prezentam 10 metode testate prin care fiecare din noi isi poate imbunatati starea de sanatate si poate respira usurat la finele zilei. Aceasta nu este, insa, o reteta general valabila, intrucat depinde foarte mult de implicarea si dedicarea fiecaruia dintre noi.

Iata care sunt cele 10 metode de succes pentru reducerea stresului:

1. Fa un exercitiu de respiratie

Opreste-te pentru 5 minute, goleste-ti mintea de toate gandurile si urmareste-ti ritmul respiratiei. La inceput mai accelerat, moderat pe parcurs, inspira si expira adanc pentru cateva minute. Poti gasi aici un exercitiu ghidat.

2. Odihneste-te atat cat trebuie

Somnul este o componenta deosebit de importanta pentru un stil de viata sanatos si relaxat. Rezultatele studiilor asupra somnului au relevat faptul ca un somn bun iti aduce un aport crescut de energie, te face mai productiv, iti imbunatateste sanatatea inimii si sistemul imunitar, iti ofera o stare de spirit mai buna, chiar si o viata mai lunga.

Incearca sa iti stabilesti un orar de somn si sa il respecti pe cat cu putinta. Este primul pas spre un somn odihnitor.

Poti gasi aici cateva exercitii care te vor ajuta sa ai un somn mai bun.

3. Fa cateva exercitii de miscare fizica

O scurta plimbare in jurul biroului, statul in picioare atunci cand dam un telefon sau cateva exercitii usoare de stretching ne pot oferi eliberare si senzatia de libertate intr-o situatie stresanta. Punerea sangelui in miscare elibereaza endorfine, ce iti poate imbunatati starea de spirit aproape instantaneu.

4. Vorbeste cu cineva apropiat

Uneori, ne complicam atat de mult viata chiar noi insisi. Daca avem o problema, personala sau profesionala, putem alege oricand sa impartasim acest lucru cu un prieten sau un coleg.

Expunerea problemei unei persoane apropiate nu ne va aduce rezolvarea acesteia, insa, ne poate elibera de gandurile negative si ne poate diminua nivelul de stres. O voce linistitoare, chiar si pentru un minut, poate pune totul in perspectiva. In plus, relatiile pozitive cu ceilalti fac parte dintr-un stil de viata sanatos, atat fizic, cat si mental.

5. Evita consumul excesiv de cofeina si tutun

Chiar daca esti un pasionat de cafea, incearca sa limitezi consumul de cafeina la maxim o cana pe zi. Dupa-amiaza poti alege o cana de ceai care te va relaxa si va reduce tensiunea de la nivelul muschilor.

Este echivalent si pentru consumul de tutun. Studiile afirma faptul ca imediat dupa ce termina tigara, fumatorul este cuprins de o stare de liniste, falsa insa, pentru ca de fapt aceasta impresie de intensa euforie acopera alte reactii produse organismului, precum ritmul cardiac crescut sau respiratia accelerata.

6. Razi cat poti de mult

Stiai ca un copil rade, in medie, de 300 de ori pe zi, iar un adult rade, in medie, de 17 ori pe zi?

Este greu sa te simti stresat atunci cand râzi. Este benefic pentru sanatatea ta, pentru ca:

  • Ofera mai mult oxigen in corp si organe.
  • Stimuleaza si ameliorează raspunsul la stres.
  • Amelioreaza tensiunea relaxand muschii.
Fie ca urmaresti un clip amuzant sau citesti un banc, acorda-ti cateva minute pentru o portie binemeritata de ras in fiecare zi.

7. Practica meditatia

Poate parea dificil pentru incepatori, insa efectele benefice ale meditatiei vor convinge pe oricine. Pentru inceput, poti incearca meditatie ghidata.

Meditatia te va ajuta sa traiesti aici si acum, va ajuta la eliminarea gandirii negative, la cresterea stimei de sine si la reducerea simptomelor de anxietate si depresie.

8. Urmeaza-ti hobby-ul

Fie ca pictezi, urmezi un curs de gatit sau iti petreci timpul citind, descopera care este pasiunea ta si urmeaz-o. Vei simti pe propria piele efectele benefice ale practicarii unui hobby. Acesta te va destinde, te va induce intr-o stare placuta de relaxare si te va elibera de gandurile negative din timpul zilei.

9. Inscrie-te pentru o sesiune de terapie cranio-sacrala

Terapia cranio-sacrala stimuleaza vindecarea folosind miscari fine, blande, o presopunctura foarte usoara de-a lungul coloanei vertebrale si a scalpului.

Aceasta stare de relaxare poate fi obtinuta doar prin:

  • Somnul profund;
  • Meditatie;
  • Terapie cranio-sacrala.

Poti gasi aici mai multe detalii despre aceasta forma de terapie.

10. Participa la un curs specializat de gestionarea stresului

Astfel de cursuri te pot ajuta mai mult decat crezi. Temele abordate sunt sursele personale de stres si a mecanismelor prin care fiecare participant in parte alege sa se lase controlat de stres, tehnici de eliminare a stresului, tehnici din programarea neuro-lingvistica, intelegerea neuropsihologiei stresului, modalitati de recunoastere a stresului pozitiv.

Poti participa la un astfel de curs pe data de 21 Noiembrie 2017 alaturi de Simona Nicolaescu, antreprenor, trainer, coach, speaker si sustinator al vietii echilibrate in Romania. Daca ai aflat de acest curs prin intermediul acest articol si iti doresti sa participi, iti oferim 10% discount folosind codul 10MET.

Mai multe detalii legate de inscriere aici.

Speram ca cel putin una din metodele prezentate mai sus sa iti fie de folos pentru reducerea stresului. 

Cere o oferta personalizata

Alexandra Tudor, WLB Project Manager

Dynamic Human Resources

Inscrie-te la newsletter

Urmatoarele evenimente

 
wlb-date

dynamic